سفارش تبلیغ
صبا ویژن

   یه آدم مخلص و همه چیز تمام تمام بود ، با اینکه درجه ی نظامی گرفته بود ولی هنوز همون خصلت بسیجی گونه را ترک نکرده بود ،    با وجودیکه می دانست ارتش نظم و انضباط  خاص خودش را دا رد ، به جای احترام نظامی به مافوق  ، لفظ سلام علیکم را بسیار غلیظ  ادا می کرد  . به همین خاطر بعضی از بچه ها مسخراش می کردند و بقول معروف دستش می  انداختند .  وقتی گردان شهادت توسط امیر صیاد شیرازی در قرارگاه کربلا تشکیل شد ایشان داوطلبانه عضو گردان شهادت شد و  در عملیات های مختلف شرکت کرد و در یک عملیات شناسایی چشم راستش را از دست داد. چند شب پیش دعای توسل در منزل یکی از جانبازان محلمان برگزار شد مراسم دعا تمام شد گفتم راستی حاج علی  نحوه ی جانباز شدنت رو برام گفتی ، اگه میشه یه بار دیگه برام تعریف کن . با خوشرویی پذیرفت و گفت :

یه مخلص

تو منطقه ی شرهانی دشمن شرارت زیادی به پا کرده بود از طرف گردان شهادت ستوان سلامی ، من و چند نفر دیگر را مامور کردند که دشمن را شناسایی کنیم  ، گفته بودند که حق درگیری با دشمن رو ندارید فقط وضعیت دشمن را شناسایی کنید و برگردید . وقتی به سنگر های دشمن نزدیک شدیم یه عراقی رو دیدم که با عجله به داخل سنگر رفت ، خودم را به جناب سروان سلامی رسوندم و گفتم می تونم بدون سر و صدا وارد سنگرش بشم و کارش رو بسازم ، ایشون اجازه نداد و سخت مشغول رسم سنگر های آنان روی کاغذ کالک شد . من کمی جلوتر رفتم همان کسی که وارد سنگر شده بود از سنگرش بیرون اومد ضامن نارنجکی که در دستش بود کشید و آن را به طرفم  پرتاب کرد روی زمین نشستم تا ترکشها به بدنه ی خاکریز بخورد ولی ترکشی چشم راستم را نشانه رفت و تمام صورتم غرق در خون شد وقتی به بیمارستان دزفول رسیدیم گفتند باید چشمت را تخلیه کنیم و من شکایتی نداشتم .

جانباز مورد نظر حاج علی محمد سیف اللهی (گروه 411 بروجرد )

راوی : احمد یوسفی  




تاریخ : دوشنبه 91/7/17 | 2:40 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

مشهد اردهال

برای اولین بار بود که از سایت راسخون مطالبی را در مورد فرزند گرامی امام باقرعلیه السلام به نام سلطان علی بن باقر علیه السلام  می خواندم . در این نوشته آمده بود که مردم ولایت مدار و دوست دار اهل بیت در کاشان پیکی را خدمت امام باقر علیه السلام می فرستند و از ایشان تقاضا می کنند که سفیری را به ایران (کاشان ) بفرستد تا مردم از رهنمود او استفاده کنند . حضرت باقر علیه السلام در پاسخ می فرمایند باید با خداوند در مورد این کار مشورت نمایم . امام علیه السلام شب جدشان رسول الله صل الله علیه وآله را در عالم رویا می بینند که به ایشان می فرمایند فرزند عزیزم سلطان علی را به ایران بفرست . امام فردا صبح پیک ایران را به حضور می پذیرند و به ایشان ماجرای خوابشان را می گویند و می فرمایند من عزیز ترین کسانم را برای ارشاد با شما می فرستم و بدین گونه سلطان علی بن باقر علیه السلام به همراه فرستاده ی مردم کاشان به ایران پا می گذارد . ایشان در مدت سه سال مردم را ارشاد می کند بگذارید خلاصه ای از زندگی نامه این بزرگوار را برایتان از سایت مشهد اردهال قرار دهم . حضرت اباالحسن علی ابن امام محمد باقر (ع) در سال 113 هجری قمری جهت امر تبلیغ دین مبین اسلام و پاسخگویی به احساسات مذهبی مومنان وارد کاشان شدند و به مدت 3 سال در میان عاشقان و دلباختگان اهل البیت به ارشاد مردم ولایتمدار پرداختند از ویژگیهای بارز این امامزاده لازم التعظیم می توان به فرزند بلافصل بودن و هچنین نایب الامامین یعنی امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) اشاره نمود درخصوص مقام والای آنحضرت روایتهای متعددی نقل شده است که از جمله آن می توان به حدیث حضرت امام صادق (ع) اشاره نمود که می فرماید :هرکس برادرم حضرت علی ابن باقر (ع) را در اردهال زیارت کند مانند کسی است که قبر جدم حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده باشد و هچنین حضرت امام رضا (ع) می فرماید نعم الموضع الاردهال فلزم و تمسک به ، چه خوب مکانی است اردهال پس به آن التزام و تمسک پیدا کنید حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) در سال 116 هجری قمری با یاران و اعوانش به جنگ با کفر زمانه می پردازد و پس از رشادتهای فراوان سرانجام در 27 جمادی الثانی در دره ازناوه با یاران باوفایش به شهادت رسید و سر مبارکش را از تن جدا نموده و برای حاکم جور وقت در شهر قزون ارسال نمودند و بدن مطهرش را در مشهد اردهال به خاک سپردند.

اردهال

و اما مراسم قالیشویانی که همه ساله مردم این خطه با شور و حال فراوان بر پا می کنند به این واسطه است که هنگام شهادت این بزرگوار اهالی محل فرشی پاکی را  می آورند و بدن مطهر و پاره پاره ایشان را درون فرش می گذارند و تشییع می کنند . خون بدن امام زاده روی فرش می ریزد و مردم برای شستن خون او از فرش این مراسم را همه ساله با نوحه و اشک برگزار می نمایند آنها با اشک دیده خون مطهر علی بن باقر علیه السلام را از فرش پاک می کنند . این مطلب آنقدر برایم جالب بود که تصمیم گرفتم راهی دیار اردهال شوم و با دوربینم از این مراسم معنوی عکس بگیرم . جایتان خالی چقدر این مراسم سنتی تاثیر گذار و جالب بر پا شد . البته نائب الزیاره شما هم بودم . خدا قسمتتان کند . چند عکس از مراسم فوق را برایتان به نمایش می گذارم . التماس دعا . توصیه می کنم در مورد این امام زاده ی گرانقدر مطالب مفیدی در سایت های مختلف هست که مطالعه بفرمایید . ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 91/7/16 | 1:10 صبح | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

بچه های صدا و سیما  آمده بودند تا از دوست دوران دبستان و همرزم ما در گروه 411 مهندسی بروجرد یک برنامه ی مستند بسازند .

شهید منوچهر موسیوند

این برنامه   همانطور که مطلع هستید به شهدای ورزشکار می پردازد و روزهای جمعه از شبکه سه  سیما پخش می شود . شهید موسیوند هم از فوتبالیست های خوب بروجرد بود و اگر دنبال تیم ملی رفتن و بی خیال جبهه آمدن می شد می توانست در تیم ملی حضور چشمگیری داشته باشد ولی ایشان دفاع از حیثیت انقلاب و اسلام را به همه چیز ترجیح داد .

رقصی میان میدان مین

همانطور که در این فیلم گفته ام ایشان از دوران مدرسه راهنمایی که در مدرسه راهنمایی محمد قمی درس می خوندیم یکی از چهره های خوب فوتبال بودند . در جبهه هم به محض اینکه فرصتی پیدا می شد بچه ها را جمع می کرد و فوتبال رو شروع می کردند .

وبلاگ رقصی میان میدان مین

خاطره ای از آخرین روز زندگی این شهید را از زبان آقای علی جوانمرد که همسنگر ایشان بودند بشنویم .  ایشان می گفتند بعد از ظهر  روز قبل از شهادت ایشان ، با چند نفر رفتیم زیر پلی که آن طرف دهلران بود و آبتنی ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 91/7/8 | 12:42 صبح | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

اگر دشمن به مراکز هسته‌ای حمله کند، جان سالم به در نمی‌برد

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه ایران بویژه درباره حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌یی کشور گفت: قول می‌دهیم اگر حمله‌ای علیه تاسیسات هسته‌یی ما شود، دشمنان جان سالم به در نبرند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، دلیل تهدیدات منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای علیه کشورمان را ضدیت دشمنان با اسلامیت، استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: 33 سال است این تهدیدات وجود دارد و شکل و ماهیت آن تفاوتی نکرده بلکه تنها الفاظ تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه "در راس این تهدیدات، آمریکا قرار دارد"، اضافه کرد: سخنان و تهدیدات آنها به قدری عجولانه است که حتی فراموش کرده‌اند در انتخابات گذشته آمریکا قول "تغییر" داده بود. تهدیدات آنان همچون بادی است که خار و خاشاک با خود دارد اما عبور خواهد کرد، حال ملتی می‌تواند از این تهدیدات عبور کند که چشم و گوش و دهان خود را به این خار و خاشاک ببندد.

ادامه مطلب...


تاریخ : جمعه 91/7/7 | 1:4 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

مشهد الرضا (ع)

با هرم دستهای تو گرما گرفته است

عشقت عجیب در دل من جا گرفته است

آرامشی شبیه به صحن و سرای تو

چشمان شوق را به تماشا گرفته است

جان من است! این که شبیه کبوتری

یک گوشه در کنار تو مأوا گرفته است

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 91/7/6 | 5:18 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

رقصی میان میذان مین




تاریخ : دوشنبه 91/7/3 | 4:57 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر