سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های صدا و سیما  آمده بودند تا از دوست دوران دبستان و همرزم ما در گروه 411 مهندسی بروجرد یک برنامه ی مستند بسازند .

شهید منوچهر موسیوند

این برنامه   همانطور که مطلع هستید به شهدای ورزشکار می پردازد و روزهای جمعه از شبکه سه  سیما پخش می شود . شهید موسیوند هم از فوتبالیست های خوب بروجرد بود و اگر دنبال تیم ملی رفتن و بی خیال جبهه آمدن می شد می توانست در تیم ملی حضور چشمگیری داشته باشد ولی ایشان دفاع از حیثیت انقلاب و اسلام را به همه چیز ترجیح داد .

رقصی میان میدان مین

همانطور که در این فیلم گفته ام ایشان از دوران مدرسه راهنمایی که در مدرسه راهنمایی محمد قمی درس می خوندیم یکی از چهره های خوب فوتبال بودند . در جبهه هم به محض اینکه فرصتی پیدا می شد بچه ها را جمع می کرد و فوتبال رو شروع می کردند .

وبلاگ رقصی میان میدان مین

خاطره ای از آخرین روز زندگی این شهید را از زبان آقای علی جوانمرد که همسنگر ایشان بودند بشنویم .  ایشان می گفتند بعد از ظهر  روز قبل از شهادت ایشان ، با چند نفر رفتیم زیر پلی که آن طرف دهلران بود و آبتنی کردیم در برگشت هندوانه ای خریدم و گفتیم ببریم در سنگر و با هم بخوریم وقتی هندوانه را قاچ کردیم منوچهر گفت : علی جان از  جاییش که خنکه یه مقدار به من بده بعد دستش را روی دلش گذاشت و گفت : اینجام خیلی می سوزه . من قسمتی از هندوانه را به او دادم ،  وقتی هم که سوار خودرو شدیم و می خواستیم برای مین گذاری جلو برویم ایشان دستش را روی دلش گذاشته بود و می گفت همینجا خیلی می سوزه . وقتی از خاکریزهای ایران سرازیر شدیم و مشغول خنثی کردن مین های عراقی بودیم مینی که منفجر شد درست جایی را هدف گرفته بود که منوچهر بارها می گفت اینجا خیلی می سوزه و همون ترکشها هم باعث شهادتش شدند. یادش گرامی و راهرش پر رهرو باد .

شهید موسیوند

تهیه کننده برنامه : آقای علی کرامتی . مدت زمان برنامه 30 دقیقه  محقق: شهزاد اردشیری لرجانی مدیر تصویر برداری : پیروز جابری  تدوین سهیل سلیمی  تولید : داود ماسوله رفوگر  کارگردان : علی کرامتی . در این فیلم  میثم فرزند این شهید بزرگوار نقش پدر را به عهده دا ر د. پدر ، دو برادر ، تعدای از همرزمان   و تعدادی از فوتبالیست های شهر در مورد شهید منوچهر موسیوند می گویند . در صورتیکه بخت یاری  کند قسمت هایی از این فیلم پخش شده را برای شما قرار خواهم داد .

برادر شهید موسیوند

شهید موسیوند

شهید موسیوند

شهید منوچهر موسیوند

شهید موسیوند

پدر شهید موسیوند

فرزند شهید موسیوند

 

 




تاریخ : شنبه 91/7/8 | 12:42 صبح | نویسنده : احمد یوسفی | نظر