سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوپازا

                                                به نام خدا

دوپازا                            نوشته : احمد یوسفی        

پلکهای خیلی سنگینم را به زور باز کردم . تصویر تار و مبهم  خانمی سفید پوش

 به سختی در مغزم نشست .

خواستم با او حرف بزنم ولی لبانم تکان نمی خورد . پلکها سنگین تر شد واختیار

نگه داری آنها از دستم بیرون رفت و دوباره به خوابی سنگین فرو رفتم .

نمیدانم چند ساعت طول کشید تا دوباره توانستم چشم بازکنم. درد عجیبی

در سر و پایم  احساس می کردم.

پای راستم به شدت درد می کرد.آن را با وزنه های بسیار سنگینی که به تخت

آویزان شده بود، مثل چوب خشکی بسته  بودند ، و یارای تکان دادنش را نداشتم .

به سرم که درد  زیادی در آن حس می کرم دست کشیدم . باند زیادی به آن بسته شده بود .

دو تخت خالی در چپ و راستم قرار داشت و در این اتاق نسبتا بزرگ هیچ جنبنده ای

وجود نداشت . سرمی که به دست چپم وصل بود قطره قطره تزریق می شد و من

نمی دانستم چرا در این اتاق و با این وضعیت به سر می برم .

صداهای در هم و برهمی از راهرو به گوش می رسید . به سختی لبانم را باز کردم

و با صدای ضعیفی که انگار از ته چاه بیرون می آمد و با ناله ای نا خواسته همراه بود

کمک خواستم .هیچکس صدایم را نمی شنید .

ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 92/6/25 | 1:28 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر

با معرفی نفرات برگزیده شعر و داستان و برگزاری مراسم اختتامیه در کردان کرج، نخستین جشنواره ادبی برادران شاهد و ایثارگر به پایان رسید.

 

به گزارش حیات، حسینعلی بیات مدیرکل فرهنگی هنری بنیاد در مراسم اختتامیه جشنواره ادبی برادران شاهد و ایثارگر که با حضور دبیر اجرایی و علمی جشنواره، شاعران، نویسندگان و مسئولان فرهنگی- هنری برگزار شد، طی سخنانی از حضور و مشارکت فعال جامعه هدف در این جشنواره تقدیر کرد و گفت: اداره کل فرهنگی هنری بنیاد در نظر دارد مجموعه ای از آثار برگزیده جشنواره را در قالب کتاب منتشر کند.

وی تشکیل و فعال سازی انجمن های ادبی و شاهد و ایثارگر در استان ها را از دیگر برنامه های آتی این اداره کل ذکر کرد.

همچنین در این مراسم رضا صفری رئیس اداره هنری ادبی بنیاد و دبیر اجرایی جشنواره و داریوش ذوالفقاری دبیر علمی جشنواره نیز مطالبی پیرامون فعالیت های هنری- ادبی در بنیاد و ویژگی های تخصصی جشنواره بیان کردند و سپس با اهدای لوح تقدیر و جوایز از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

در ادامه مراسم اختتامیه به معرفی نفرات برتر در بخش شعر و داستان پرداخته شد که طی آن احمد یوسفی از لرستان برگزیده ویژه بخش داستان و محمدعلی حاجیان از استان اصفهان به عنوان جوان ترین شرکت کننده جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

همچنین هیات داوران سعدی اسدی فر از تهران و مرتضی طالبی از گیلان را به عنوان دیگر برگزیدگان بخش داستان معرفی کردند.

برگزیدگان بخش شعر نیز عبدالرضا کوهمال جهرمی از استان فارس، یاسر قنبرلو از استان قزوین، محسن فلاح از استان مازندران، زکریا رحیمی از اصفهان، محمدجواد حاج صادقیان از اصفهان، مصطفی بوعذار از خوزستان بودند.

در جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر که طی دو روز و با حضور 24 استان برگزار شد، 66 نفر از شاعران و نویسندگان شاهد و ایثارگر که آثارشان از میان 500 اثر از 390 شرکت کننده، حائز شرایط حضور در مرحله کشوری تشخیص داده شده بود؛ حضور یافتند.

گفتنی است، در این جشنواره 5 کارگروه تخصصی با حضور استادان ناصر فیض و محمدرضا بایرامی برگزار شد که طی آن به نقد و بررسی آثار شرکت گنندگان پرداخته شد.

لازم به ذکر است، نخستین جشنواره ادبی خواهران شاهد و ایثارگر سراسر کشور از سیزدهم الی شانزدهم شهریورماه با برگزاری نشست های توجیهی، کارگاه شعر و داستان، هم اندیشی، حافظ خوانی و نظرسنجی در مجتمع ایثار کرج برگزار شد.

جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر

لینک عکسهای جلسات نقد و بررسی با تشکر از دکتر داریوش ذوالفقاری 




تاریخ : یکشنبه 92/6/10 | 9:28 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

مختصری در مورد داور اولین جشنواره داستان نویسی شاهد و ایثار کشور در منطقه کردان کرج 

شیشسیشس

محمدرضابایرامیمتولد 1340 دراردبیل، نویسنده معاصر ایرانی است .بایرامی با کتاب کوه مرا صدا زد از قصه‌های ساوالان توانست جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه کتاب سال سوییس را از آن خود نماید. خانم یوتا همیل رایش کتاب کوه مرا صدا زد را به آلمانی ترجمه کرده‌است. وی یکی از بهترین داستان نویسان کودک ونوجوان 20 سال اخیر است. وی در حال حاضر رییس خانه داستان ایران است.

زندگینامه: محمدرضا بایرامی متولد 1344 است. تا به حال سیزده کتاب داستان، که دو خاطره از دفاع مقدس در میان آنها دیده می‌شود به چاپ رسانده است. تعدادی از این آثار مربوط به نوجوانان و برخی از این آثار مربوط به بزرگسالان است. عمد? آثار بایرامی یا از روستا است یا از دفاع مقدس. علت این امر هم آن است که بایرامی از روستاست و در روستا بوده. در اواخر دور? دبستان خانواده‌اش روستا را ترک می‌کنند و به تهران می‌آیند. هنوز خاطرات کودکی در ذهنش وجود دارد و موجدِ آثار ارزشمندی از او شده است. آثار بایرامی تا به حال از ده مرجع، موفق به دریافت جایزه شده است. یک جایزه بین‌المللی هم در کارنام? خود دارد. جایز? کبرای آبی از سوئیس برای کتاب «کوه مرا صدازد».
کتاب پل معلق این نویسنده تاکنون پنج چاپ را از سر گذرانده است. 

آثار:

کوه مرا صدا زد (رمان) ، بر لب? پرتگاه (رمان) ، بعد از کشتار (مجموعه داستان) ، رعد یک بار غرید (داستان)، دود پشت تپه (رمان نوجوانان) ، عقاب های تپ?60 (رمان نوجوانان) ، دشت شقایق ها (خاطر? ادبی) ، هفت روز آخر (خاطر? ادبی) ، به کشتی نشسته (داستان) ، به دنبال صدای او (مجموعه داستان) ، عبور از کویر (داستان) ، همراهان (مجموعه داستان) ، دره پلنگها و …




تاریخ : یکشنبه 92/6/10 | 1:15 صبح | نویسنده : احمد یوسفی | نظر
توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

شهریور ماه؛ نخستین جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر کشور 


نخستین جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر سراسر کشور شهریورماه امسال در مجتمع فرهنگی ایثار کردان کرج برگزار می‌شود.
شهریور ماه؛ نخستین جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر سراسر کشور شهریورماه امسال در مجتمع فرهنگی ایثار کردان کرج برگزار می‌شود.

داریوش ذوالفقاری دبیر علمی نخستین جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر با اعلام مشخص شدن منتخبین شرکت در جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر سراسر کشور گفت: آثار دریافتی جشنواره از 22 استان کشور است و مرحله انتخاب شرکت کنندگان با حضور دو نفر از شاعران و نویسندگان پیشکسوت شاهد و ایثارگر صورت گرفت.

ذوالفقاری گفت: جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر، شهریور ماه امسال در مجتمع فرهنگی ایثار کردان کرج برگزار می شود.

وی سطح فنی این جشنواره را از لحاظ ارزش هنری آثار در حد جشنواره‌های معروفی مانند جشنواره شعر فجر ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد که با عنایت مسئولین عالی، این جشنواره بتواند چراغ ادبیات شاهد و ایثارگر را دوباره در بنیاد شهید و امور ایثارگران برافروزد.

این جشنواره در بخش برادران از ششم تا نهم شهریورماه و در بخش خواهران از سیزدهم تا شانزدهم شهریورماه در کردان کرج برگزار خواهد شد.




تاریخ : یکشنبه 92/6/3 | 12:16 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر