سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینفوگرافی / 8 سال دفاع مقدس

اینفوگرافی / 8 سال دفاع مقدس

در این اینفوگرافی ، به بررسی 100 عملیات دفاع مقدس پرداخته شده است همچنین می توانید آماری از شهدای جنگ تحمیلی بر اساس گروه سنی و همچنین موقعیت شغلی آنها و اطلاعاتی از این قبیل دست پیدا کنید.

 

 

برای مشاهده اینفوگرافی روی تصویر زیر کلیک کنید

 

 

منبع :  نسیم آنلاین




تاریخ : دوشنبه 92/9/25 | 8:39 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

وقتی به فرمان حضرت امام (ره) محاصره آبادان با دلاورمردی های رزمندگان اسلام در هم شکسته شد و دشمن شکست خورد دشمن فریب خورده  داخل هنوز هم به امید پیروزی تلاشش را به هر شکل ادامه می داد . 

گردان 436 از گروه 411 مهندس رزمی شهرستان بروجرد در کوه های اطراف اندیمشک مستقر شده بود و ماموریت های محوله را در محور پل کرخه و اطراف آبدانان انجام می داد . به این یگان ماموریت داده شد تا به آبادان منتقل شود و مین ها و گلوله های بجا مانده در دشت وسیع کنار اروند را خنثی کند با گردانمان به جاده آبادان ماهشهر رفتیم . بنه گردان در اطراف ماهشهر مستقر شد و ما زیر پلهای جاده آبادان ماهشهر سنگر زدیم . روزها برای شناسایی منطقه و مین برداری آنها با تعدادی از بچه ها جلو می رفتیم . دشمن آنقدر در این فرصت کم مین و تله های انفجاری کار گذاشته بود که جمع آوری آنها مدت های زیادی به طول می انجامید .

یک رو با دو نفر دیگر از بچه ها تصمیم گرفتیم به آبادان سری زده و از آنجا به خانواده تلفنی بزنیم . با جیپ کاامی که در اختیارمان بود به منطقه احمد آباد رفتیم . جمعیت حاضر در شهر خیلی زیاد نبود و نیروهای نظامی حضورشان در شهر بیشتر به چشم می خورد . اکثر مغازه ها بسته بود و تک تکی هم که باز بود رنگ و بوی جنگ و محاصره به خود گرفته بودند در محله احمد آباد پیاده شدیم وقتی از خودرو پیاده شدیم مردی که تعداد کمی نان در دست داشت به طرفمان آمد ، سلام و احوالپرسی کرد بعد رو به ما گفت : 

ببخشید سرکار جریان این نانها چیه ؟!

دشمن شناسی

من گفتم : نونه دیگه مگه نخریدی؟

گفت: نه  جریان این مهری که به نانها زده شده رو می گم .

ما نانها را باز کردیم وسط هر نان مهری که مربوط به یکی از گروهک های ضد انقلاب داخلی بود به چشم می خورد به محض اینکه مهر ها را دیدم پرسیدم این نان ها را از کجا گرفتید ؟ گفت :

بالای همین کوچه یه ماشین ایستاده و این نانها را مجانی توزیع می کند . 

از او خواستم سریع سوار خودروی ما شود و محل توزیع نان را نشانمان دهد .وقتی او سوار شد دور زدم و نزدیکترین پایگاه بسیج را در جریان گذاشتم و از آنها خواستم که چون ما اسلحه همراه نداریم و احتمال می دادیم افراد توزیع کننده نان مسلح باشند همراهمان شوند .

5 نفر از بچه های بسیج شهر بعد از هماهنگی با خودرویی راه افتادند و شخصی را که همراه ما بود سوار  کردند و راه افتادند وقتی به محل مورد نظر رسیدیم آنها هنوز هم به توزیع نان مشغول بودند بچه های بسیج ریختند و عوامل ضد انقلابی را که با هدف اخلال در نظم شهر و فریب مردم ساکن ، اقدام به این کار می کردند را دستگیر و آنان را به  اطلاعات آبادان تحویل دادند .




تاریخ : جمعه 92/9/8 | 12:19 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر