سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 91/3/17 | 2:33 صبح | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

جانشین گروه مشاوران عالی نظامی فرمانده کل قوا با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خرداد روز تجلی و عینت بخشیدن به وعده الهی و پیروزی ایمان، ایثار و مقاومت بر کفر و ظلم است.

امیر آراسته

امیر سرتیپ ناصر آراسته در پنجمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیشکسوتان دفاع مقدس افزود: دشمن بعثی همانند سیل آمد تا هر چه را می تواند با خودش ببرد و سدی در برابر خود نمی دید و تصور نمی کرد سیل بند کوچکی جلوی سیل را بگیرد.

وی افزود: گردان 283 لشکر 92 زرهی نیروی زمینی ارتش همچون یک سیل بند کوچک توانست جلوی ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعثی عراق را بگیرد و راهبرد دشمن بعثی را شکست دهد.

جانشین گروه مشاوران عالی نظامی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: گردان 283 لشکر 92 زرهی نیروی زمینی ارتش در این راه 140 شهید تقدیم کرد که 40 شهید آن از نیروهای کادر بودند و این از افتخارات نیروی زمینی ارتش است.

امیر آراسته ادامه داد: گردان 283 لشکر 92 زرهی نیروی زمینی ارتش با دلاوری، ایثار و شجاعت، علم، عمل، راهبرد و تاکتیک را در مقابله با دشمنان به خوبی به کار گرفت و در روزهای نخست جنگ تحمیلی در برابر حملات دشمن ایستاد.

وی همچنین گفت: گردان 283 در عملیات نصر در غرب و شرق کارون با انهدام 38 دستگاه تانک و اداره کردن عملیات در زیر بمباران های شدید، توانست جلوی نفوذ نظامیان رژیم بعثی به داخل خاک ایران را سد کند.

جانشین گروه مشاوران عالی نظامی فرمانده کل قوا یادآور شد: نیروی هوایی و خلبانان شجاع آن از این گردان همواره حمایت کردند.

امیر آراسته ضمن تقدیر از فرمانده وقت گردان 283 اظهار داشت: فرمانده این گردان توانست با شناسایی تمامی خطوط مواصلاتی دشمن، موانع نفوذی و پدافندی و بهره گیری از انضباط، ایثار و رشادت های نیروهای یگان از نفوذ دشمن جلوگیری کند.

وی، تجلیل و بزرگداشت از پیشکوستان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را زمینه ای برای انتقال فرهنگ ایثار، شجاعت و رشادت های پیشکسوتان به نسل جوان و ایجاد روحیه در نیروهای مسلح دانست.

به نقل از پرتال ارتش دلاور http://www.aja.ir/portal/home/default.aspx




تاریخ : یکشنبه 91/3/14 | 2:34 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

امروز هفتم خرداد ماه 1391خیابانهای شهر بروجرد بوی لیلی و مجنون گرفت . 96 مجنون دلاوری که به عشق لیلی همه ی خطرها را به جان خریدند و عاشقانه در جزیره ی مجنون و فاو به دنبال عشقشان سر و جان فدا کردند. امروز همه آمده بودند ، مرد و زن ، کودک و نوجوان ، پیر و جوان ، همه بدون نوحه سرایی، اشک می ریختند . آنچنان برای دست کشیدن به تابوتهای شهدا تلاش می کردند که انگار امام زاده ای را در مقابل خود می دیدند . خود به خود به یاد این فرمایش امام راحلمان رحمه الله علیه افتادم که فرمودند : شهدا امامزادگان عشقند و مزار انها زیارتگاه اهل یقین است . خوشا به سعادت این لاله های پرپری که معامله ی آنها با خداوند یکجا انجام گرفت و مثل من نیمه تمام رها نکردند . از خیل این کبوترن عاشق که امشب بر باممان نشسته اند برای خودم و همه ی کسانی که التماس دعا داشتند دعا می کنم . شاید گوشه ی چشمی به ما هم داشته باشند انشاالله

 آنان که خاک را به نظر کیمیا کنندآیا بود که گوشه چشمی به ما کننددردم نهفته به ز طبیبان مدعی باشد که از خزانه غیبم دوا کنندمعشوق چون نقاب ز رخ در نمی‌کشدهر کس حکایتی به تصور چرا کنندچون حسن عاقبت نه به رندی و زاهدیست آن به که کار خود به عنایت رها کنندبی معرفت مباش که در من یزید عشق اهل نظر معامله با آشنا کنندحالی درون پرده بسی فتنه می‌رودتا آن زمان که پرده برافتد چه‌ها کنندگر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدارصاحب دلان حکایت دل خوش ادا کنندمی خور که صد گناه ز اغیار در حجاب بهتر ز طاعتی که به روی و ریا کنندپیراهنی که آید از او بوی یوسفم ترسم برادران غیورش قبا کنندبگذر به کوی میکده تا زمره حضوراوقات خود ز بهر تو صرف دعا کنندپنهان ز حاسدان به خودم خوان که منعمان خیر نهان برای رضای خدا کنندحافظ دوام وصل میسر نمی‌شودشاهان کم التفات به حال گدا کنند .

شهدا

عکسها در ادامه مطلب  ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 12:14 صبح | نویسنده : احمد یوسفی | نظر

شب عملیات بیت المقدس ، یک تیپ از لشکر ذولفقار ارتش در منطقه ی کوشک مامور بود که 35 دستگاه تانک دشمن رو که تو کوشک مستقر بودند با عملیات ایذایی خود سرگرم کنند تا اینکه اونا نتونند خودشون رو به خرمشهر برسونند و به نیروهاشون که تو شهر مقاومت می کردند کمک کنند . عملیات از ساعت 11 شب شروع شد . چند نفر از  گروهان دوم ،گردان 436 مهندس رزمی بروجرد هم مامور به لشکر ذوالفقار شده بود . اون شب گروهبان یکم حسین فردی از هم دوره ایهای آموزشگاه نوجوانان رو دیدم که با موتور و با اون دل شیرش به قلب دشمن می زد و تو شکار تانکها به بچه ها کمک می کرد . عملیات که شروع شد  دشمن غافلگیر شده بود و واقعا نمی دونست باید چیکار کنه . همه ی تانکها با آرپی جی بچه ها منهدم شدند و بچه ها خیلی جلوتر از اون حدی رفته بودند که قرار بود برند به همین خاطر ساعت 4 صبح دوباره صدای موتور حسین رو شندیم که پیشم وایساد و گفت احمد سوار شو  باید برگردیم عقب . گفتم چرا ؟ گفت :همه ی نیروها باید برگردند . با حسین برگشتم پشت خاکریزها و سربازها رو که جمع کردیم به گروهان برگشتیم اون شب ما فقط یک شهید به نام اسدالله گودرزی که دانشجو بود تقدیم کردیم البته ایشون هم با گروه آقای حسن معظمی  بود. یاد این شهید بزرگوار در سالگرد شهادتش گرامی باد .

اما اینکه در عملیات های ایذایی نتیجه مهم نیست و هدف سرگرم کردن دشمن است .باید بگویم  به حول و قوه ی الهی این عملیات نتیجه بسیار خوبی هم داشت و اون انهدام تانکهای دشمن و جلوگیری از کمکشون به جبهه ی میانی جنگ یعنی خرمشهر شد .  




تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 10:12 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر