سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر

با معرفی نفرات برگزیده شعر و داستان و برگزاری مراسم اختتامیه در کردان کرج، نخستین جشنواره ادبی برادران شاهد و ایثارگر به پایان رسید.

 

به گزارش حیات، حسینعلی بیات مدیرکل فرهنگی هنری بنیاد در مراسم اختتامیه جشنواره ادبی برادران شاهد و ایثارگر که با حضور دبیر اجرایی و علمی جشنواره، شاعران، نویسندگان و مسئولان فرهنگی- هنری برگزار شد، طی سخنانی از حضور و مشارکت فعال جامعه هدف در این جشنواره تقدیر کرد و گفت: اداره کل فرهنگی هنری بنیاد در نظر دارد مجموعه ای از آثار برگزیده جشنواره را در قالب کتاب منتشر کند.

وی تشکیل و فعال سازی انجمن های ادبی و شاهد و ایثارگر در استان ها را از دیگر برنامه های آتی این اداره کل ذکر کرد.

همچنین در این مراسم رضا صفری رئیس اداره هنری ادبی بنیاد و دبیر اجرایی جشنواره و داریوش ذوالفقاری دبیر علمی جشنواره نیز مطالبی پیرامون فعالیت های هنری- ادبی در بنیاد و ویژگی های تخصصی جشنواره بیان کردند و سپس با اهدای لوح تقدیر و جوایز از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

در ادامه مراسم اختتامیه به معرفی نفرات برتر در بخش شعر و داستان پرداخته شد که طی آن احمد یوسفی از لرستان برگزیده ویژه بخش داستان و محمدعلی حاجیان از استان اصفهان به عنوان جوان ترین شرکت کننده جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

همچنین هیات داوران سعدی اسدی فر از تهران و مرتضی طالبی از گیلان را به عنوان دیگر برگزیدگان بخش داستان معرفی کردند.

برگزیدگان بخش شعر نیز عبدالرضا کوهمال جهرمی از استان فارس، یاسر قنبرلو از استان قزوین، محسن فلاح از استان مازندران، زکریا رحیمی از اصفهان، محمدجواد حاج صادقیان از اصفهان، مصطفی بوعذار از خوزستان بودند.

در جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر که طی دو روز و با حضور 24 استان برگزار شد، 66 نفر از شاعران و نویسندگان شاهد و ایثارگر که آثارشان از میان 500 اثر از 390 شرکت کننده، حائز شرایط حضور در مرحله کشوری تشخیص داده شده بود؛ حضور یافتند.

گفتنی است، در این جشنواره 5 کارگروه تخصصی با حضور استادان ناصر فیض و محمدرضا بایرامی برگزار شد که طی آن به نقد و بررسی آثار شرکت گنندگان پرداخته شد.

لازم به ذکر است، نخستین جشنواره ادبی خواهران شاهد و ایثارگر سراسر کشور از سیزدهم الی شانزدهم شهریورماه با برگزاری نشست های توجیهی، کارگاه شعر و داستان، هم اندیشی، حافظ خوانی و نظرسنجی در مجتمع ایثار کرج برگزار شد.

جشنواره ادبی شاهد و ایثارگر

لینک عکسهای جلسات نقد و بررسی با تشکر از دکتر داریوش ذوالفقاری 




تاریخ : یکشنبه 92/6/10 | 9:28 عصر | نویسنده : احمد یوسفی | نظر