سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

روایت یک رزمنده کُرد از شهید صیاد شیرازی
هنگامی که با ایشان در مورد حضورشان در این منطقه صحبت می کردم، پرسیدم چرا خودتان رانندگی می کنید؟ که ایشان گفتند همه ی ما رزمنده ایم و تفاوتی بین ما وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"فتح الله کرمی متولد شهرستان بیجار است. خانواده وی در سال 1354 به سنندج مهاجرت کردند. کرمی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی محصل کلاس سوم راهنمایی بوده و در تظاهرات های ضد رژیم ستم شاهی شرکت می کرده است تا اینکه یک روز در خیابان شهدا دستگیر شده و یک شب را در کلانتری خیابان اکباتان در بازداشت به سر می برد.

وی با ورود ضد انقلاب به شهر سنندج، به قروه مهاجرت می کند. کرمی در سال 1364 به خدمت سربازی اعزام می شود و تا سال1367 در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول خدمت بوده است.

کرمی می گوید: بعداز قبول قطع نامه 598 خانه نشین شدم و در سال 1368 فعالیت خود را در دسته املاک شروع کردم.

از عملیات هایی که در هشت سال دفاع مقدس شرکت داشته اید برایمان بگویید.

در سال 1364 از طرف سپاه پاسداران بعنوان بسیجی داوطلب به مدت شش ماه وارد مناطق عملیاتی جبهه های جنوب شدم. در منطقه حاج عمران در عملیات والفجر 10 شرکت داشتم و در عملیات های منطقه جاده دهلاویه به قصر شیرین نیز حضور داشتم.

می توانید خاطره ای را از آن دوران برای ما بازگو کنید؟

در زمانی که در گردنه تته در ارتفاعات دزلی بودم یک روز صبح تعدادی از افراد را که برای بازدید مناطق عملیاتی آمده بودند به عنوان بومی منطقه و راهنما آنها را همراهی می کردم.در راه یکی از خودروهای ارتش را در موقعیت سپاه بود مشاهده کردم. ماشین را متوقف کردم و دیدم شهید صیاد شیرازی خود شخصاً پشت فرمان بوده و راننده ایشان خواب است.هنگامی که با ایشان در مورد حضورشان در این منطقه صحبت می کردم، پرسیدم چرا خودتان رانندگی می کنید؟ که ایشان گفتند همه ی ما رزمنده ایم و تفاوتی بین ما وجود ندارد.

از همرزمان خود در دوران جنگ تحمیلی کسی را به خاطر دارید؟

برادر فرهاد نظری فرمانده وقت پادگان حضرت رسول (ص)، شهید رضایی و شهید حمید رضا کریمیان از جمله همرزمان من در دوران دفاع مقدس بودند که من خود را شرمنده این عزیزان می دانم و زبانم از گفتن مطلبی در مورد آنان قاصر است.

از فعالیت های خود در سپاه پاسدارن و بسیج مستضعفین بگویید.

در سال 1371 با شکل گیری بسیج در سنندج، سیزده سال به عنوان فرمانده پایگاه شهید طهماسبی دگایران توفیق خدمت داشتم و در سال 1372 در تهران از جمله افرادی بودم که در همایش درجه بسیجیان در حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) موفق به کسب درجه رزمجو گردیدم و در حال حاضر در پایگاه شهید جماران با بسیج همکاری می کنم.

از وقتی که در اختیار ما گذاشتید تشکر می کنم و توفیق روز افزون را برای شما رزمنده عزیز خواستارم.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس




تاریخ : یکشنبه 92/7/14 | 2:37 صبح | نویسنده : احمد یوسفی | نظر