سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مختصری در مورد داور اولین جشنواره داستان نویسی شاهد و ایثار کشور در منطقه کردان کرج 

شیشسیشس

محمدرضابایرامیمتولد 1340 دراردبیل، نویسنده معاصر ایرانی است .بایرامی با کتاب کوه مرا صدا زد از قصه‌های ساوالان توانست جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه کتاب سال سوییس را از آن خود نماید. خانم یوتا همیل رایش کتاب کوه مرا صدا زد را به آلمانی ترجمه کرده‌است. وی یکی از بهترین داستان نویسان کودک ونوجوان 20 سال اخیر است. وی در حال حاضر رییس خانه داستان ایران است.

زندگینامه: محمدرضا بایرامی متولد 1344 است. تا به حال سیزده کتاب داستان، که دو خاطره از دفاع مقدس در میان آنها دیده می‌شود به چاپ رسانده است. تعدادی از این آثار مربوط به نوجوانان و برخی از این آثار مربوط به بزرگسالان است. عمد? آثار بایرامی یا از روستا است یا از دفاع مقدس. علت این امر هم آن است که بایرامی از روستاست و در روستا بوده. در اواخر دور? دبستان خانواده‌اش روستا را ترک می‌کنند و به تهران می‌آیند. هنوز خاطرات کودکی در ذهنش وجود دارد و موجدِ آثار ارزشمندی از او شده است. آثار بایرامی تا به حال از ده مرجع، موفق به دریافت جایزه شده است. یک جایزه بین‌المللی هم در کارنام? خود دارد. جایز? کبرای آبی از سوئیس برای کتاب «کوه مرا صدازد».
کتاب پل معلق این نویسنده تاکنون پنج چاپ را از سر گذرانده است. 

آثار:

کوه مرا صدا زد (رمان) ، بر لب? پرتگاه (رمان) ، بعد از کشتار (مجموعه داستان) ، رعد یک بار غرید (داستان)، دود پشت تپه (رمان نوجوانان) ، عقاب های تپ?60 (رمان نوجوانان) ، دشت شقایق ها (خاطر? ادبی) ، هفت روز آخر (خاطر? ادبی) ، به کشتی نشسته (داستان) ، به دنبال صدای او (مجموعه داستان) ، عبور از کویر (داستان) ، همراهان (مجموعه داستان) ، دره پلنگها و …




تاریخ : یکشنبه 92/6/10 | 1:15 صبح | نویسنده : احمد یوسفی | نظر