سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شیوه های گوناگون کوشش می کرد بر پیکر نوپای انقلاب ضربه بزند، چرا که این انقلاب موجب شده بود منافع بسیاری از ابر قدرت ها در ایران بطور جدی آسیب ببیند و آنها درپی دستیابی مجدد به منافع از دست رفته ترفندهای مختلفی را آغاز کردند.


یکی از این ترفندها ایجاد اختلاف های قومی و ملی و مسلح کردن گروه های چپ علیه نظام بود که با هوشیاری به موقع رهبرکبیر انقلاب و زعامت قاطع ایشان، این نقشه استکبار نقش بر آب شد.
استعمارگران وقتی از نقشه فوق ناامید شدند، رژیم بعثی عراق را که در دشمنی با انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا شهره آفاق بود برای تجاوز آشکار به سرزمین جمهوری اسلامی ایران تحریک کردند.
سردمداران عراق که مترصد فرصتی بودند تا با دیدن چراغ سبز استکبار حمله خود را آغاز کنند، در تاریخ 31 شهریور ماه 1359 با استفاده از 12 لشگر و بهره گیری از امکانات تسلیحاتی پیشرفته غرب و شرق، هجوم سراسری خود را از تمامی مرزها به میهن اسلامی آغاز کردند.
هرچند عامل مهمی که سردمداران سفاک عراق را در تجاوز به خاک ایران تشویق و ترغیب کرد. تجزیه و تحلیل ناشیانه ای بود که دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب از شرایط داخلی ایران ارائه داده بودند. این تحلیل ها با توجه به بی ثباتی در ارتش به دلیل نابسامانی های موجود داخل تزلزل فرماندهی، بی انضباطی، کاهش مدت سربازی از دو سال به یک سال تعویض پی درپی فرماندهان و خیانت های بنی صدر موجب شده بود که آنان بر ناتوانی ارتش در مقابله با تجاوز کشورهای خارجی، حساب مستقلی بگشایند اما دلاور مردی های نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر نیروهای مسلح در دفاع از کیان اسلام و میهن ثابت کرده که این اطلاعات اجانب از اوضاع کشور کاملاً غلط است.
قبل از حماسه سراسری رژیم عراق در شهریور 1359، حملات پراکنده ای در بعضی از مناطق غرب و شمال غرب توسط هواپیما و توپخانه ارتش بعث به مناطق و روستاهای مرزی ایران صورت گرفت و همچنین عوامل مسلح و مزدور از داخل خاک عراق به کردستان ایران وارد شده و حوادثی درآنجا به وجود آوردند.
پس از تجاوز حکومت عراق به خاک اسلامی ایران ، غیور مردان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشتاقانه مسئولیت خطیر حراست و پاسداری از کیان مقدس ج. ا. ا را به دوش گرفته و مردانه برای ادای این وظیفه سنگین قیام کردند. این دلاور مردان هنوز از دفع اشرار درکردستان و آذربایجان غربی بطورکامل فارغ نشده بودند که همزمان قسمتی از آنها برای بازگشت امنیت در آن مناطق به وظایف خود ادامه دادند و قسمت عظیمی از آنها برای مقابله با مزدوران بعثی به مرزهای غرب و جنوب اعزام شدند.
غیور مردان نزاجا به همراه سایر برادران نیروهای مسلح موفق به دفع تجاوز و سرکوب متجاوزان شدند و دراین راه شهدای گرانقدری را به اسلام تقدیم کردند و درپیروزی های درخشان هشت سال دفاع مقدس آنچه در توان داشتند برای دفع متجاوز کسب پیروزی و افتخار انجام دادند و توانستند توانایی و استعداد وصف ناپذیر خود را نشان دهند که نیروهای کار آمد، پر افتخار و پر قدرتی می باشند که آمادگی انجام هر مأموریتی را دارند.
حوادث و رویدادهای 8 سال نبرد ثابت کرد که درگیر بودن درجنگ و برخورداری از باورها و ارزش های اسلامی از ارتش ما نیرویی مقاوم و موثر ساخته است.
حضور و آمادگی دفاعی چهره قهرمان نیروی زمینی ارتش در مرزهای غرب و جنوب کشور درآن شرایط نامناسب جغرافیایی و سرما و گرمای طاقت فرسای مناطق با وجود کمبودها و محاصره ها در اکثر صحنه های رزم و پـیکار همگام و همدوش با سایر نیروها عامل مهمی برای خارج ساختن از سرزمین های اشغال شده میهن عزیز از چنگال متجاوزان و در هم شکستن پشت سپاهیان کفر بود.
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس 45 عملیات گسترده و موثر علیه نیروهای متجاوز انجام داده است که این عملیات ها منجربه آزاد سازی بخش عمده ای از خاک اشغال شده جمهوری اسلامی ایران شد و ضربات جبران ناپذیری بر ماشین جنگی عراق وارد ساخت.
عملیات هایی همچون عملیات ثامن الائمه (ع)، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و...
اکنون که بیش از 20سال از پایان جنگ می گذرد، نزاجا ضمن حفظ و ارتقای آمادگی و توان رزمی خود درخودکفایی تلاش کرده و در صحنه سازندگی کشور حضور فعال و موثری داشته است و هم اکنون یکی از مقتدرترین نیروها درسطح کشور و منطقه است. 
منبع: www.parsa-ds.com




تاریخ : پنج شنبه 92/1/29 | 1:15 صبح | نویسنده : احمد یوسفی | نظر